کد مطلب : ۱۰۳۰
بازدید: ۴۰۶۹
به مناسبت روز جهانی تسهیل‌گرانِ تئاتر شورایی و مصادف با سالروز تولد آگوستوبوال مبدع تئاتر شورایی، نشستی تخصصی در همین رابطه همراه با رونمایی از کتاب «تئاتر شورایی- تئاتر و شهروندی» در مرکز تئاتر مولوی برگزار می شود.
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
رونمایی از کتاب «تئاتر شورایی» همراه با نشست تخصصی در تئاتر مولویبه گزارش بخش خبری بانک عکس ؛ امروز، ۲۴ اسفند ماه به مناسبت روز جهانی تسهیل‌گرانِ تئاتر شورایی و مصادف با سالروز تولد آگوستوبوال مبدع تئاتر شورایی در دنیا نشستی تخصصی در همین زمینه برگزار می‌شود.

در این نشست که به همت مرکز تئاتر مولوی برگزار می شود قطب الدین صادقی، علی ظفر قهرمانی‌نژاد و داوود کیانیان به عنوان سخنران و همچنین مدیران فرهنگی‌ - هنری و اصحاب رسانه حضور خواهند داشت.

هکتور آریستیزابال از آمریکا و لو‌ک آبدپیچ از هلند که از چهره‌های شناخته شده‌ تئاتر شورایی در دنیا هستند، برای این نشست و مخاطبان ایرانی پیام ویدئویی ارسال کرده‌اند.

نشست تخصصی تئاتر شورایی، امروز دوشنبه ۲۴ اسفند ماه ساعت ۱۵ در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی برگزار می شود و ورود برای همه علاقمندان در این نشست آزاد است.

از دیگر برنامه‌های این نشست رونمایی از کتاب «تئاتر و شهروندی» و تقدیر از فعالان تئاتر شورایی خواهد بود. اجرای این برنامه بر عهده‌ی گروه تئاتر مونو/شورایی به تسهیل‌گری آریان رضایی است.

کتاب «تئاتر شورایی - تئاتر و شهروندی» به کوشش علی‌ظفر قهرمانی‌نژاد و در جریان چهارمین جشنواره تئاتر شهر آماده و چاپ شده است، این کتاب در پنج فصل تئاتر شورایی، مقاله‌ها، تئاتر کاربردی، بازی‌ها و تجربه‌ها و واژه نامه توصیفی تئاتر شورایی نگاشته شده است.

قهرمانی‌نژاد در بخشی از مقدمه کتاب نوشته است:« این کتاب این‌بار به همت مدیریت جشنواره تئاتر شهر به چاپ می رسد و از آنجا که بر مقوله شهروندی تمرکز دارد،‌ بخش جدید تئاتر کاربردی نیز به آن افزوده شده است تا علاقه مندان ضمن پیژیری فعالیت های تئاتر شورایی به عنوان یکی از ابزارهای لازم برای کاربردی کردن این با خود تئاتر کاربردی نیر در کلیت آن آشنا شوند. این آشنایی به ما کمک می کند که دریابیم فنون تئاتر شواریی را در چه حوزه‌ها، مکان‌ها و اجتماعات انسانی مورد استفاده قرار دهیم. نهایتا این که هدف ما ترویچ و همه گیر کردن این زبان انسان است. چراکه معتقدیم هر چه اجتماعات بیشتری درگیر این نوع تئاتر شوند، ناهنجاری ها، توهمات، گسستگی ها و بی ثباتی ها و صلح، تعامل و همبستگی پایدارتر خواهد شد. چاپ این دفتر مرهون لطف شهرام کرمی عزیز است. در پایان مراتب سپاس و قدردانی خود را از این بزرگوار ابراز می دارم.»

منبع: هنرنیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
تازه ها
بانک عکس2
پربازدیدها
بانک عکس2
بانک عکس2