کد مطلب : ۱۰۶۱
بازدید: ۵۰۷۵
«مهاجر» تلاشی برای نمایش چهره نادیده مهاجرین افغانستانی روز جمعه به روی صحنه رفت.
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵
تئاتر «مهاجر» با هدف ارج نهادن به مقام والای والدینبه گزارش بخش خبری بانک عکس ؛ «مهاجر» عنوان تئاتری بود که روز جمعه  هفته جاری با هنرنمایی و نقش آفرینی گروهی از دانشجویان مهاجر استان قم و با همکاری گروه برادران فیلم در فرهنگسرای جوان این استان به روی صحنه رفت.

«مهاجر» تلاش داشت که بخش کوچکی از زندگی مهاجرین افغانستانی ساکن ایران را به تصویر بکشد، بخشی از زندگی کسانی‌ که با  وجود تمام مشقتهای زندگی و شرایط سخت مهاجرت علم آموزی را رها نکردند و این داستان بخش بزرگی از مهاجرین افغانستانی ساکن ایران است.

تئاتر «مهاجر» با هدف ارج نهادن به مقام والای والدین، به روی سن رفت.

محدثه صفدری کارگردان این تئاتر در یاداداشت کوتاهی هدف خود از به روی صحنه بردن این نمایش را  اینگونه بیان کرده است:

روزی از روزهای خداوند قلمی برداشتم و نوشتم آنچه را که دیدم، شنیدم، لمس کردم، احساس کردم، نوشتم بر روی کاغذ! درد دل خودم را، دوستانم را، اطرافیانم را...
به عنوان نویسنده و کارگردان این تئاتر به قلم گفتم بنویس، قلم نوشت، نوشته را تبدیل به صداف صدا را تبدیل به تصویر کردم که شاید بتوانم قدری از زحمات پدران و مادران خودمان را به تصویر بکشم که شاید بتوانم این بغضی که در گلوی نسل جوان ما هست را به تصویر بکشم. هر گام برای ایستادن، نیازمند پشتیبان است! پشتیبان من و شما دو گنج گران بهاست و این دو گنج چیزی نیستند جز والدینمان.

و اما حرف آخر: من پر غرورتر از همیشه سر بلند میکنم و میگویم: ما می ایستیم، ما میسازیم، ما میمانیم، به کوری چشم تمام آنهایی که این روزها چشم دوخته اند به تفرقه ی ملت من، ما همه می ایستیم.

دست هایی که میسازند مقدس تر از دست هایی هستند که رها میکنند، پس بیایید بسازیم وطنمان را.

در پایان این نمایش نیز از تمامی عوامل سازنده و دست اندر کاران تقدیر و تشکر شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
تازه ها
بانک عکس2
پربازدیدها
بانک عکس2
بانک عکس2