کد مطلب : ۱۰۶۸
بازدید: ۴۹۵۱
گلچین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
چند سالی است که در جشنواره فیلم فجر حضور ندارم.
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
مگر می‌شود عید نوروز به رشت نرفت/ سال‌هاست از جشنواره‌ها چیزی عایدم نمی‌شودبه گزارش بخش خبری بانک عکس ؛ مرجانه گلچین، بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص بررسی عملکرد سینمای سال 94 گفت: زمانی از بیننده‌های پر و پاقرص جشنواره در دهه‌های 60 و 70 بودم که تمام فیلم‌ها را در آن می‌دیدم؛ اما الآن نمی‌توانم نظر بدهم. چون غیر از امسال چند سالی است که در جشنواره فیلم فجر حضور ندارم. چون زمانی که چیزی عایدم نمی‌شود و حالم را خوب نمی‌کند، ترجیح می‌دهم بیرون از جشنواره فیلم‌ها را ببینم.
 
وی خواسته‌اش را به عنوان فردی هنرمند از مدیران فرهنگی و سینمایی برای سال 95 اینگونه بیان کرد: بیشترین خواسته و مشکل‌ترین بخش این قضیه بیکاری بسیاری از همکارانم است که آنها را درگیر افسردگی کرده و در کنار مشکلات اقتصادی که دارند، زندگیشان را به چالش کشیده. از طرفی تولیدات سینمایی ما باید با میزان فارغ‌التحصیلان این رشته همخوانی داشته باشد تا شاهد بیکاری در این بخش نیز نباشیم، متأسفانه دو موردی که به آن اشاره کردم در مقایسه با افراد فعال در سینما از عدم تعادل چشمگیری برخوردارند.
 
وی ادامه داد: امیدوارم تعادل و عدالتی که سال‌ها در خصوص فعالیت سینماگران از آن صحبت شده به جامعه هنری ما بازگردد و نگاهی به خانم و آقایی داشته باشیم که سال‌ها به وجودشان می‌نازیدیم و الآن نمی‌پرسیم به چه صورت زندگی می‌کنند و یا اصلاً حال آنها خوب است؟
 
این بازیگر درباره بهترین و بدترین اتفاق زندگی‌اش در سال 94 عنوان کرد: بهترین اتفاق همکاری با مجموعه «نفس گرم» بود که من را به دهه 60 و کارهای جدی که آن زمان داشتم برگرداند و خوشبختانه اتفاق بدی نداشتم.
 
گلچین در خصوص گذراندن تعطیلات نوروزی بیان کرد: به احتمال قوی یک سفر به خارج از کشور دارم و از این بابت بسیار خوشحالم که دو سال جشن نوروزی را با ایرانیان خارج از کشور می‌گیرم. خوشحالم که سفره عیدم وسیع‌تر شده و به آن سوی دنیا نیز رفته است، البته مگر می‌شود رشت نرفت (با خنده) و شمال ایران را ندید!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
تازه ها
بانک عکس2
پربازدیدها
بانک عکس2
بانک عکس2