کد مطلب : ۱۰۲۵
بازدید: ۴۳۹۵
شعر قوی حاصل فكر،تمركز و بازخوانی و ویرایش است.گرچه ممكن است برخی اشعار فل بداهه نیز قوی باشند.
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
تفاوت اشعار فل بداهه با اشعاری كه با تمركز و اندیشیدن سروده می شودبه گزارش بخش خبری بانک عکس ؛ فرامرز ریحان صفت در تاریخ 29 اسفند سال 51 یعنی دقیقا یك ساعت قبل از ورود به سال 52 در دهستان لولمان از توابع شهرستان فومن به دنیا آمد.به گفته خودش برای شنیدن صدای توپ سال تحویل عجله زیادی داشته است.وی شعر سرودن را از سن 8-10 سالگی شروع كرد و از سال 90 رسما به  شعر طنز روی آورد.كافه كتاب امروز را با فرامرز ریحان صفت دنبال كنید.
 
آقای ریحان صفت فعالیت ادبی خود را از چه زمانی شروع كردید؟
من از سن 8 سالگی شعر می گفتم و از سن 12 سالگی اشعار و نوشته هایم را به مطبوعات استان گیلان برای چاپ ارسال می كردم.

اولین مجموعه شما با چه عنوانی و در چه زمینه ای به چاپ رسید؟
مجموعه ای به نام«بی تو ای ماه دلم می گیرد» كه از سوی انتشارات پردیس قلم به چاپ رسید.این مجموعه شامل اشعار جدی و آئینی بود.

چطور از حوزه شعر آئینی  وارد حوزه طنز شدید؟
من از زمان گل آقا شعر طنز را دنبال می كردم.مجله گل آقا صفحه ای به نام شنگول آباد داشت كه برخی از شعر های طنز من در آن صفحه چاپ می شد.با اینكه شعر طنز را دنبال میكردم اما به آن نگاه جدی نداشتم تا اینكه در سال 89 در برنامه شب شعر«حلقه رندان»كه توسط حوزه هنری برگزار می شد شركت كردم و اولین شعر طنزم را در همین برنامه در سال 90 خواندم.پس از آن در كلاس های طنز ناصر فیض شركت كردم كه بسیار تاثیر گذار بوده اند.
 
شروع برنامه «قند پهلو» از كجا بود؟
پس از حضور من در برنامه «شكرقند»و اجرای اشعار طنز دراین برنامه، رضا رفیع به من پیشنهاد شركت در برنامه «قند پهلو» را داد كه به صورت بداهه در آنجا شعر می گفتیم.

تفاوت اشعار فل بداهه با اشعاری كه با تمركز و اندیشیدن سروده می شود در چیست؟
شعر قوی حاصل فكر،تمركز و بازخوانی و ویرایش است.گرچه ممكن است برخی اشعار فل بداهه نیز قوی باشند.

رسالت شعر طنز چیست؟
یكی از رسالت های شعر طنز بیان معضلات و مشكلات جامعه در قالب طنز است.طوری كه بتواند به طور خوشایند آن رابه مسؤلین و مراجع زیربط گوش برساند.

آینده ادبیات جامعه مارا چطور پیش بینی می كنید؟
وضعیت ادبی ایران به سرعت رو به جلو حركت می كند.شاعران جوان مستعد و كوشایی وارد این عرصه شده اند كه با نوآوری تمام تلاش خود را جهت رشد شكوفایی خود و ادبیات می كنند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
تازه ها
بانک عکس2
پربازدیدها
بانک عکس2
بانک عکس2