کد مطلب : ۹۶۹
بازدید: ۱۹۰۵
سرگروه پنج فیلم سینمایی دیگر اکران نوروزی مشخص شد.
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش بخش خبری بانک عکس ؛ در جلسه شورای صنفی نمایش که روز دوشنبه برگزار شد مقرر شد علاوه بر فیلم سینمایی "من سالوادور نیستم" که در حال حاضر به سرگروهی سینما "ماندانا" اکران می‌شود، فیلم‌های "بادیگارد"، "کفش‌هایم کو"، "پنجاه کیلو آلبالو"، "ابد و یک روز" و "خشم و هیاهو" هم در پنج سرگروه سینمایی باقی مانده بر پرده روند. 

"ابد و یک روز" اولین ساخته بلند سعید روستایی است که فیلم برگزیده سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر از نگاه مردم شد در اکران نوروزی قرار گرفت.

پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، ریما رامین‌فر، شیرین یزدان بخش، معصومه رحمانی، مهدی قربانی، محمد علی‌محمدی، اسماعیل گرجی، امیررضا فلاح، و شبنم مقدمی در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: خانواده در تدارک مراسم عروسی سمیه هستند، اما اتفاقاتی روابط خواهران و برادران را سرد می‌کند که در نهایت باعث ماجراهایی می‌شود.

گفتنی است، پریناز ایزدیار و نوید محمد زاده برای حضور در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و نقش مکمل مرد را دریافت کردند. همچنین بهرام دهقانی برای تدوین این فیلم، سیمرغ بلورین جشنواره را از آن خود کرد. سعید ملکان سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی را دریافت کرد و سعید روستایی سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی را برای فیلم "ابد و یک روز" دریافت کرد. این فیلم به سرگروهی سینما "آزادی"  درایام نوروز اکران می‌شود. 

کدام فیلم‌ها نوروز 95 روی پرده می‌روند؟

"بادیگارد" تازه‌ترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا است که در توضیح آن آمده است: "چرا اینقدر دیر اومدی؟ مأموریت بودم. شغلت چیه؟ تو حفاظتم. نگهبانی؟ محافظم. آهان پس بادیگاردی..."

در این فیلم پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر آقایی، فرهاد قائمیان، دکتر محمود عزیزی، محمد حاتمی، علی یعقوبی، پدرام شریفی، دیبا زاهدی، شیلا خداداد و پریوش نظریه بازی می‌کنند. این فیلم نیز در گروه سینمایی استقلال نمایش داده خواهد شد. پرویز پرستویی برای حضور دراین فیلم توانست بار دیگر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند.همچنین سیمرغ بلورین بهترین جلوههای ویژه بصری به سید هادی اسلامی برای فیلم "بادیگارد" اهدا شد. 

کدام فیلم‌ها نوروز 95 روی پرده می‌روند؟

"خشم و هیاهو" دیگر فیلمی است که نوروز امسال نمایش داده می‌شود.

در این فیلم که چهارمین اثر بلند سینمایی هومن سیدی است، بهزاد عمرانی خواننده گروه بمرانی به ایفای نقش پرداخته است. عمرانی در نقش یک خواننده در این فیلم حضور دارد و در قالب کنسرت، ترکی را هم در "خشم و هیاهو" اجرا کرده‌ است. طناز طباطبایی و نوید محمدزاده بازیگران اصلی "خشم و هیاهو" هستند. فیلمی که در آن بازیگران دیگری چون سعید چنگیزیان، بهناز جعفری، رضا بهبودی و رعنا آزادی ور ایفای نقش می‌کنند. این فیلم جایزه ویژه هیات داوران و بهترین فیلمبرداری را از آن خود کرده است. تهیه کنندگی این فیلم برعهده سعید سعدی است و  به سرگروهی اریکه ایرانیان اکران می‌شود. 

کدام فیلم‌ها نوروز 95 روی پرده می‌روند؟

"کفش‌هایم کو" تازه‌ترین کار کیومرث پوراحمد است که موضوع آن به مهاجرت و فراموشی مربوط می‌شود و رضا کیانیان نقش اصلی آن را بر عهده دارد.

مجید مظفری، رویا نونهالی، بهاره کیان افشار، مینا وحید و منصوره وافری دیگر بازیگران این فیلم هستند. در "کفش‌هایم کو؟" که 70 درصد فیلمبرداریش در خانه باغی در نیاوران انجام شده است، علیرضا زرین‌دست به عنوان مدیر فیلمبرداری، مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس و آرش برومند به عنوان صدابردار حضور داشته‌اند. این فیلم نیز در گوه سینما "زندگی" اکران دارد.

کدام فیلم‌ها نوروز 95 روی پرده می‌روند؟

"پنجاه کیلو آلبالو" را  مانى حقیقى کارگردانی و  مصطفى شایسته تهیه کرده است.

داستان "پنجاه کیلو البالو" که در ژانر کمدى رمانتیک تولید شده است از مجلس عروسی مرجان آغاز می‌شود. در میانه‌های عروسی ماموران برای دستگیری داماد خلافکار وارد می‌شوند و میهمانان هم فرار می‌کنند. در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن داوود باعث آشنایی ناگهانی او و آیدا می‌شود و اتفاقات ناخواسته‌ای برای آن‌ها می‌افتد. 

ساعد سهیلى، هستى مهدوى، فرهاد آئیش، پژمان جمشیدى، سیامك انصارى، افسانه بایگان، آزاده صمدى، هادى كاظمى، سروش صحت، ویشكا آسایش، على صادقى، بهنوش بختیارى، داریوش اسدزاده، امید روحانى، مونا احمدى و مانى حقیقى از بازیگران فیلم هستند که در گروه سینمایی کوروش به اکران در‌می‌آید.

کدام فیلم‌ها نوروز 95 روی پرده می‌روند؟

"من سالوادور نیستم" در کنار این فیلم‌ها به اکران خود ادامه می‌دهد.

کدام فیلم‌ها نوروز 95 روی پرده می‌روند؟

این فیلم به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی منصور سهراب پور و امیر پروین حسینی داستان ناصر و خانواده‌اش را روایت می‌کند که به واسطه آژانس تعطیلات رویایی برای سفری سیاحتی به برزیل دعوت می‌شوند، آنجل دختری برزیلی، او را با نامزد سابق خود اشتباه گرفته است و ... در این فیلم رضا عطاران، یکتا ناصر، مهدی محرابی، کارول ویدونی، بری فیوکا، سوگل محرابی و ژیلا صادقی و با حضور ریوالدو به ایفای نقش پردخته‌اند.

منبع: هنر آنلاین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
تازه ها
بانک عکس2
پربازدیدها
بانک عکس2
بانک عکس2