کد مطلب : ۹۹۴
بازدید: ۲۰۸۵
نویسنده و کارگردان نمایشنامه خوانی «این بخاری به خواری می سوزد»:
طرح اصلی این قصه از زمانی به ذهنم رسید که پدران و به خصوص مادران شهدای جاویدالاثر را چشم انتظار و هنوز امیدوار به برگشت عزیزانشان می دیدم.
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
متنی که در سه روز نوشته شدبه گزارش بخش خبری بانک عکس ؛ به نقل از مشاور پروژه و روابط عمومی نمایشنامه خوانی «این بخاری به خواری می سوزد»؛ اشکان درویشی تهیه کننده، نویسنده و کارگردان این نمایشنامه خوانی درباره شکل گیری ایده این متن گفت: طرح اصلی این قصه از زمانی به ذهنم رسید که پدران و به خصوص مادران شهدای جاویدالاثر را چشم انتظار و هنوز امیدوار به برگشت عزیزانشان می دیدم. وقتی مشغول ضبط برنامه ی «فرش قرمز» طرح دیدار هنرمندان با خانواده شهدا بودم که با استاد جمشید مشایخی کلید زده شد، در هر قسمتی که جلو می رفتم قصه ها و درد و دل ها و خاطرات زیبا و تلخ و شیرینی از زبان مادران شهدا می شنیدم که در ذهنم نمایشنامه ی ارزشی و فاخری را رقم می زد.
 
وی افزود:  در قسمتی از فرش قرمز به سراغ شهدای عزیز مفقود الاثر یا بهتر بگویم جاویدالاثر رفتیم و همانجا بود که مجموع همه ی درام های عاطفی و احساسی در هم تنیده شد تا اینکه بتوانم به قصه ی مادری برسم که از زمان برنگشتن پسرش تا الان هر جمعه سر همان کوچه و راه، منتظر برگشتن فرزندش است و این یعنی یک سکانس احساسی جاودان و ماندگار که امیدوارم بتوانم دین مطلب را به واسطه نمایشنامه خوانی «این بخاری به خواری می سوزد» به این عزیزان ادا کنم.
 
این کارگردان همچنین با اشاره نمایشنامه نویسی کارگاهی در این اثر نمایشی بیان کرد: متن این نمایش راطی سه روز در همراهی با بازیگران نوشتم و هر گوشه ی این متن برای من یه فلش بک به صحبت یک پدر و مادر شهید است. شنیدن صحبت مهمان های برنامه فرش قرمز ، شنیدن صحبت های یک فرزند شهید و خواندن خاطرات شهدا به تمام اتفاقات این نمایشنامه دامن زده است و مجموعه ای بسیار عاطفی و احساسی پیش روی مخاطبان است.
 
وی ادامه داد: در متن اصلی قصه، روایت اصلی عشق به ایران عزیز هست. قصه مردم این سرزمین. از شهدای عزیز و خانواده های معظمشان که در راه عشق به ایران قدم برداشته و برمیدارند، نوشته ام و رسیده ام به عزیزانی که آنها هم برای همین مرز و بوم به شکلی دیگر عاشقی را تمام می کنند.
 
درویشی درباره بازیگران این اثر نمایشی گفت: یکی از بازیگران این اثر نمایشی خانم شیده معاونی مجری توانمند و سال های اخیر ژانر کودک و نوجوان است که همه ی ما با ایشان خاطرات خوبی داریم. در این متن روایت هایی با زبان و نوع بیان شیوا و رسای این عزیز فضای گرم و صمیمی و نوستالژی خوبی ایجاد می شود. از طرف دیگر الهام اصغری اولین رکورددار شنا در ایران ؛ بانوی دریا؛ بانوی قهرمان و ورزشکاری که به عشق ایران عزیز و به دفاع از حجاب اسلامی با پوشش اسلامی ساعت ها بی وقفه در خلیج فارس و دریای خزر شنا کرد و هم اکنون در تکاپوی ثبت رکورد گینس خود می باشد  نیز در این کار ایفای نقش می کند.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: علی امیر خلیلی و آذین فولادوند دو بازیگر و هنرمند جوان و توانمندی که با این انرژی و احساس رنگ و بوی خاصی به فضای گرم نمایش ما بخشیده اند و خانم مهر کیوان که نقش مادر شهید رو بازی می کنند. در انتهای بخش پایانی و یکی از زیباترین صحنه های کار بازیگران نوجوان آرتمیس گلبازیان و پانیذ مدحت دو نوجوان پر از استعداد در نقش دو فرزند شهید مدافع حرم به روی صحنه می روند و از دلتنگی هایشان می گویند.صحنه ها و قاب های احساسی و عاطفی این نمایش در که از اوایل بهمن ماه تمرینات آن کلید زده شد در ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا از امروز  پنجشنبه  آغاز شده و تا 23 اسفند در سالن استاد فنی زده  ادامه می یابد.

 گفتنی است علاقه مندان به تماشای نمایشنامه خوانی «این بخاری به خواری می سوزد» می توانند برای رزرو اینترنتی بلیط به سایت تیکت به نشانیtik8.com مراجعه نمایند. تماشاخانه استاد فنی زاده در خیابان انقلاب بعد از میدان فردوسی ، خیابان نجات الهی، کوچه مراغه طبقه 3 واقع شده است. نمایشنامه خوانی «این بخاری به خواری می سوزد» از ساعت 19 الی 20:30 به مدت 90 دقیقه میزان تماشاگران خواهد بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
تازه ها
بانک عکس2
پربازدیدها
بانک عکس2
بانک عکس2